Fanom sensora ruchu Kinect chciałbym przedstawić sposób wykorzystania tego ciekawego gadżetu w szkole. NatuLearn, bo tak właśnie brzmi nazwa naszego projektu, to nowoczesna platforma edukacyjna oferująca bezpłatne aplikacje dla Kinect i Windows. Projekt powstał przy współpracy z programistą Tomaszem Kowalczykiem, który pisze aplikacje – moja rola natomiast to wprowadzanie ich w życie, co w moim przekonaniu jest o wiele ciekawszym zajęciem… 🙂 Aplikacje działają zarówno z sensorem Kinect pochodzącym z konsoli Xbox360 jak i z urządzeniem dedykowanym dla Windows. Więcej informacji na temat instalowania sterowników i sprzętu: link
W chwili obecnej udostępniamy 4 aplikacje, których krótka charakterystyka dostępna jest poniżej:
Quiz – aplikacja pozwala tworzyć nauczycielom bazy pytań i odpowiedzi. Tak przygotowany materiał mogą wykorzystać podczas lekcji, na których to uczniowie w celu wybrania właściwej odpowiedzi, wykonują gesty rękoma:
LearnLang – to oprogramowanie bazujące na funkcji rozpoznawania mowy. Nauczyciele tworzą bazę składającą się pytań oraz odpowiedzi w formie obrazka. Zadaniem uczniów jest nazwanie tego, co widzą na obrazku w języku angielskim. Aplikacja współpracując z sensorem oceni wymowę ucznia i sprawdzi poprawność wypowiadanego zwrotu. W filmie poniżej grupa 6-latków – a to, czy im się podoba taka forma pracy można usłyszeć w ostatnich sekundach filmu 😉 Aplikacja działa idealnie w zaciszu domowym, w szkole natomiast sensor ma pewne trudności w wyłapywaniu słów, co jest pewnym problemem – musi być po prostu cicho.
ImQu – pozwala dwojgu uczniom brać udział w edukacyjnej zabawie. Uczeń znajdujący się bliżej sensora jest tym, który udziela odpowiedzi. Zadaniem nauczyciela jest utworzyć bazę pytań oraz załączyć dwa obrazki będące odpowiedziami na pytanie, z których jeden jest prawidłowy. Uczeń wybiera właściwą odpowiedź unosząc odpowiednią rękę do góry.
Swiper – to aplikacja, która pozwala na przeglądanie plików graficznych za pomocą gestów. Jest to idealne narzędzie do prowadzenia prezentacji przed klasą, które nie wymaga dodatkowych wskaźników i przełączników.
Na stronie zamieściliśmy również instrukcję budowy stolika dotykowego, który wykorzystuję na swoich lekcjach. Projekt ten powstał już jakiś czas temu, w lutym 2011 roku.
Instrukcja budowy: link.
Link do strony: http://natulearn.com/index-pl.php Obecnie pracujemy także nad uruchomieniem serwisu (NatuLearn Market), gdzie nauczyciele będą mogli pobierać i dzielić się swoimi materiałami do naszych aplikacji. Dodam jeszcze tylko, że pomimo długiej współpracy z Tomkiem, wielogodzinnych rozmów via Skype opracowując aplikacje nie mieliśmy dotąd okazji spotkać się na żywo. To się dopiero nazywa współpraca!
13 stycznia 2013 o 14:15
Wciąż pozostaję w zachwycie. Gartuluję takich ciekawych pomysłów i zazdroszczę dzieciom świetnej zabawy.
14 stycznia 2013 o 00:30
Chłopaki – rewelacja! A do programisty mam pytanie: czy może coś takiego, jak http://www.openni.org/ dałoby się użyć z Kinetem?
14 stycznia 2013 o 10:50
@Adam Jurkiewicz Tak jak najbardziej są to sterowniki, które stanowią odpowiednik dla Microsoft Kinect SDK i mają otwarte źródła ale trochę inne możliwości funkcjonalne.
14 stycznia 2013 o 22:49
super! Łukasz ja jestem Twoją fanką! Dzięki za ten wpis!
15 stycznia 2013 o 08:58
Wiesz Marta, dzięki Tobie jestem na SB więc jakoś odwdzięczyć się trzeba 😉
15 stycznia 2013 o 20:46
Gratulacje dla innowatorów. Tak trzymać!
16 stycznia 2013 o 01:56
Bardzo fajne – jaki byłby koszt takiego zestawu?
19 stycznia 2013 o 18:39
Kinect dla Xbox około 450zł
Kinect dla Windows około 900zł
Aplikacje działają zarówno na jednym jak i drugim.
16 stycznia 2013 o 09:04
Nie wiedziałem, że Kinect można podpiąć pod WIN bez większych komplikacji. Myślę, że znajdzie to zastosowanie w szkole mojej żony 🙂
18 stycznia 2013 o 19:00
Nie mogę podłączy Kinecta do żadnego portu USB. Końcówka w urządzeniu jest jakaś inna, mam Kinect dla XBOX360. Czy ktoś miał podobny problem?
18 stycznia 2013 o 22:00
Potrzeba zaopatrzyć się w przejściówkę. Tu jest dokładnie napisane co i jak: https://skydrive.live.com/view.aspx?resid=4B2C6F43A9857CDE!1306&app=Word&authkey=!AJfVH3t3nfGBtsU
19 stycznia 2013 o 09:53
Już doszedłem o co chodzi 🙂 przegapiłem ten link w treści opisu, dziękuję.
5 lutego 2013 o 21:08
Wszystkich entuzjastów naszego projektu informujemy o uruchomieniu specjalnego marketu, gdzie możecie znaleźć edukacyjny content dla naszych aplikacji.
Zapraszamy na http://market.natulearn.com/