Superbelfrzy

Społeczność eduzmieniaczy

Edukacyjne aplikacje – Kinect w szkole

13 Komentarzy


Fanom sensora ruchu Kinect chciałbym przedstawić sposób wykorzystania tego ciekawego gadżetu w szkole. NatuLearn, bo tak właśnie brzmi nazwa naszego projektu, to nowoczesna platforma edukacyjna oferująca bezpłatne aplikacje dla Kinect i Windows. Projekt powstał przy współpracy z programistą Tomaszem Kowalczykiem, który pisze aplikacje – moja rola natomiast to wprowadzanie ich w życie, co w moim przekonaniu jest o wiele ciekawszym zajęciem… 🙂 Aplikacje działają zarówno z sensorem Kinect pochodzącym z konsoli Xbox360 jak i z urządzeniem dedykowanym dla Windows. Więcej informacji na temat instalowania sterowników i sprzętu: link

W chwili obecnej udostępniamy 4 aplikacje, których krótka charakterystyka dostępna jest poniżej:

Quiz – aplikacja pozwala tworzyć nauczycielom bazy pytań i odpowiedzi. Tak przygotowany materiał mogą wykorzystać podczas lekcji, na których to uczniowie w celu wybrania właściwej odpowiedzi, wykonują gesty rękoma:

LearnLang – to oprogramowanie bazujące na funkcji rozpoznawania mowy. Nauczyciele tworzą bazę składającą się pytań oraz odpowiedzi w formie obrazka. Zadaniem uczniów jest nazwanie tego, co widzą na obrazku w języku angielskim. Aplikacja współpracując z sensorem oceni wymowę ucznia i sprawdzi poprawność wypowiadanego zwrotu. W filmie poniżej grupa 6-latków – a to, czy im się podoba taka forma pracy można usłyszeć w ostatnich sekundach filmu 😉 Aplikacja działa idealnie w zaciszu domowym, w szkole natomiast sensor ma pewne trudności w wyłapywaniu słów, co jest pewnym problemem – musi być po prostu cicho.

ImQu – pozwala dwojgu uczniom brać udział w edukacyjnej zabawie. Uczeń znajdujący się bliżej sensora jest tym, który udziela odpowiedzi. Zadaniem nauczyciela jest utworzyć bazę pytań oraz załączyć dwa obrazki będące odpowiedziami na pytanie, z których jeden jest prawidłowy. Uczeń wybiera właściwą odpowiedź unosząc odpowiednią rękę do góry.

Swiper – to aplikacja, która pozwala na przeglądanie plików graficznych za pomocą gestów. Jest to idealne narzędzie do prowadzenia prezentacji przed klasą, które nie wymaga dodatkowych wskaźników i przełączników.

Na stronie zamieściliśmy również instrukcję budowy stolika dotykowego, który wykorzystuję na swoich lekcjach. Projekt ten powstał już jakiś czas temu, w lutym 2011 roku.

Instrukcja budowy: link.

Link do strony: http://natulearn.com/index-pl.php Obecnie pracujemy także nad uruchomieniem serwisu (NatuLearn Market), gdzie nauczyciele będą mogli pobierać i dzielić się swoimi materiałami do naszych aplikacji. Dodam jeszcze tylko, że pomimo długiej współpracy z Tomkiem, wielogodzinnych rozmów via Skype opracowując aplikacje nie mieliśmy dotąd okazji spotkać się na żywo. To się dopiero nazywa współpraca!

13 thoughts on “Edukacyjne aplikacje – Kinect w szkole

  1. Wciąż pozostaję w zachwycie. Gartuluję takich ciekawych pomysłów i zazdroszczę dzieciom świetnej zabawy.

  2. Chłopaki – rewelacja! A do programisty mam pytanie: czy może coś takiego, jak http://www.openni.org/ dałoby się użyć z Kinetem?

  3. super! Łukasz ja jestem Twoją fanką! Dzięki za ten wpis!

  4. Wiesz Marta, dzięki Tobie jestem na SB więc jakoś odwdzięczyć się trzeba 😉

  5. Gratulacje dla innowatorów. Tak trzymać!

  6. Bardzo fajne – jaki byłby koszt takiego zestawu?

  7. Nie wiedziałem, że Kinect można podpiąć pod WIN bez większych komplikacji. Myślę, że znajdzie to zastosowanie w szkole mojej żony 🙂

  8. Nie mogę podłączy Kinecta do żadnego portu USB. Końcówka w urządzeniu jest jakaś inna, mam Kinect dla XBOX360. Czy ktoś miał podobny problem?

  9. Już doszedłem o co chodzi 🙂 przegapiłem ten link w treści opisu, dziękuję.

  10. Wszystkich entuzjastów naszego projektu informujemy o uruchomieniu specjalnego marketu, gdzie możecie znaleźć edukacyjny content dla naszych aplikacji.
    Zapraszamy na http://market.natulearn.com/

Dodaj odpowiedź do Tomasz Kowalczyk (@tomkowalczyk) Anuluj pisanie odpowiedzi